Δημιουργικές Δράσεις Παιδιών

δημιουργική απασχόληση

Στα Εργαστήρια Δημιουργικής Απασχόλησης για παιδιά που πραγματοποιούνται στο Παιχνιδολόγιο, νήπια και παιδιά ηλικίας 3-8 ετών έχουν τη δυνατότητα να παίξουν, να μάθουν και να δημιουργήσουν υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών μας.

Πιο συγκεκριμένα, έχουν σχηματιστεί πρωινά και απογευματινά δίωρα τμήματα για τη δημιουργική απασχόληση παιδιών, με βασικό κριτήριο της σύστασης των ολιγομελών ομάδων η ηλικία. Κατά τη διάρκεια αυτών δίνεται βάση στην έκφραση, τη μουσική και το τραγούδι, την κίνηση, τη σωματική άσκηση και τις χειροτεχνίες που όλα τα παιδιά αγαπούν!

 


 

Μουσική, ρυθμός & κίνηση

Τα μουσικά εργαστήρια στο Παιχνιδολόγιο έχουν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν και να βοηθήσουν τα παιδιά να προσεγγίσουν τον κόσμο των ήχων και της μουσικής, ενώ τους ζητείται να ελέγχουν προοδευτικά την ακοή, την κίνηση και κατά συνέπεια την ίδια τη ζωή.

Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών η σωστή παρατήρηση ακουστικών ερεθισμάτων μπορεί να θέσει στο παιδί τις βάσεις για τη διεύρυνση της φαντασίας του και της αντίληψης της ακρόασης, ενώ μυούνται στον κόσμο της μουσικής, του ρυθμού, της έκφρασης και της δημιουργίας!

Στο Παιχνιδολόγιο σκοπός μας δεν είναι να εκπαιδεύονται τα παιδιά στη θεωρία και την εκμάθηση συγκεκριμένων μουσικών οργάνων, αλλά να αποκτήσουν μία πρώτη επαφή με τις νότες και τους ήχους, ούτως ώστε να γίνει αντιληπτή η τάση και ικανότητα που μπορεί να έχει το καθένα.

Τα μουσικά παιχνίδια που πραγματοποιούνται στο Παιχνιδολόγιο είναι μία αγαπημένη απασχόληση για τα παιδιά όλων των ηλικιών, όπου στο άκουσμα των παιδικών τραγουδιών εκφράζονται αναλαμβάνοντας ρόλους, παίζοντας τα μουσικά όργανα ρυθμικά, ενώ παράλληλα συνεργάζονται και μεταξύ τους.

Μουσικές δραστηριότητες νηπίων:

Στόχος της μουσικής αγωγής των νηπίων είναι η ανάπτυξη του μουσικού αισθητηρίου και της ανάπτυξης της προσωπικότητας γενικότερα. Πιο συγκεκριμένα, στόχο αποτελεί η ενεργητική αναγνώριση ήχων, όπου το νήπιο ενθαρρύνεται να προσέχει και να διακρίνει τους ήχους, π.χ. Ρυθμός – διάρκεια – ένταση.

Δεδομένου ότι τα παιδιά από τη φύση τους αγαπούν το παιχνίδι και την κίνηση, φροντίζουμε να εμπλουτίζουμε το πρόγραμμα του Παιχνιδολογίου με πολλές δραστηριότητες και κίνηση με ρυθμό, καθώς μέσω αυτών ανακαλύπτουν τη γνώση.
Θεωρούμε επίσης σημαντικό ο χώρος του Παιχνιδολογίου να γεμίζει όλες τις στιγμές της ημέρας με μελωδίες που συνοδεύουν τα παιδιά ακόμα και στις αυθόρμητες δραστηριότητές τους στις διάφορες γωνιές μας!

 

Αυτοσχεδιαζόμενο Θεατρικό Παιχνίδι

Τη βάση του μιμητικού θεατρικού παιχνιδιού αποτελεί η φαντασία!

Στο Παιχνιδολόγιο η εκπαιδευτικός δίνει την πρωτοβουλία στα νήπια να δημιουργήσουν εκείνα το σενάριο του έργου τους κατά τη διάρκεια που παίζουν, ενώ η πλοκή του αναφέρεται σ’ ένα γεγονός που τυχαία τα παιδιά παρακολούθησαν.

Εκτός από τη φαντασία βέβαια η πλοκή του έργου μπορεί να συνδέεται με κάποια ιστορία που ήδη γνωρίζουν τα παιδιά και τους αρέσει ιδιαίτερα!

Με το μιμητικό παιχνίδι, επομένως, δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να προσποιηθούν ένα πρόσωπο ώστε να οικειοποιηθούν καλύτερα το ρόλο τους. Πιο συγκεκριμένα, με το θεατρικό παιχνίδι το παιδί επιδιώκει να ανακαλύψει το ρόλο του μπαμπά, της μαμάς, του γιατρού, του πυροσβέστη, της νοσοκόμας, του ψαρά, του τηλεπαρουσιαστή, κλπ.

Έτσι αβίαστα το παιδί υποδύεται το πρόσωπο που επιθυμεί και εξωτερικεύει τις βαθύτερες επιθυμίες του, καταπολεμώντας καλύτερα τη δειλία του! Παίζοντας αντιμετωπίζει και τους φόβους που ενδεχομένως του δημιούργησαν ορισμένα τηλεοπτικά προγράμματα με τρομακτικές εικόνες, γεγονότα που έζησε κλπ.

Παράλληλα, το μιμητικό παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα στα νήπια να ελέγχουν μερικά από τα αρνητικά συναισθήματα που συνήθως αποδοκιμάζουν οι μεγάλοι.

Στο Παιχνιδολόγιο η νηπιαγωγός ενθαρρύνει τα νήπια να εκφραστούν, δίνοντάς τους την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις λέξεις που γνωρίζουν (κατά βάση τα παιδιά ηλικίας 3 ετών γνωρίζουν 1.000 λέξεις) και να τις συνδέσουν σε μικρές προτάσεις με σκοπό να διατυπώσουν τις εμπειρίες, τα συναισθήματα και τις επιθυμίες τους!

 

Δραματοποίηση Παραμυθιού, Τραγουδιού, Ποιήματος, Ιστορίας

Η δραματοποίηση συγκαταλέγεται στο θεατρικό παιχνίδι, διαφέρει όμως από το μιμητικό παιχνίδι, καθώς αφορμή στέκεται μία συγκεκριμένη ιδέα, σε αντίθεση με το μιμητικό παιχνίδι το οποίο ξεκινάει από πρωτοβουλία του παιδιού και προκύπτει από τη φαντασία του.

Τη συγκεκριμένη μορφή αναπαράστασης αποτελούν τα παραμύθια, τα παιδικά τραγούδια, τα ποιήματα και οι ιστορίες που γνωρίζει και ακούει το παιδί.

Στο Παιχνιδολόγιο με τη μίμηση των δρώντων προσώπων, ζώων κλπ, το νήπιο μαθαίνει παίζοντας αβίαστα και γνωρίζει το ρόλο κάθε χαρακτήρα που βρίσκεται μέσα στο κοινωνικό περιβάλλον.

Με τη δραματοποίηση το παιδί διοχετεύει τις πνευματικές του ικανότητες, διαμορφώνοντας έτσι την προσωπικότητά του.

 

Κουκλοθεατρικό έργο

 

Το βασικό χαρακτηριστικό ενός κουκλοθεατρικού έργου είναι η δράση. Μετατρέπουμε σε ξεκάθαρες εικόνες δράσης το κείμενο, καθώς στόχος μας είναι να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών αλλά και να το διατηρήσουμε, ζητώντας από αυτά ανατροφοδότηση και τη συμμετοχή τους καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης μέχρι το τέλος!

Κάθε κουκλοθεατρικό έργο πρέπει να έχει αρχή, μέση και τέλος, θέτοντας στην αρχή ένα πρόβλημα – όχι απαραιτήτως με λόγο, αλλά με κίνηση και δράση. Στη μέση του έργου το θέμα αναπτύσσεται και διερευνάται, ενώ στο τέλος δίδεται η ικανοποιητική για όλους λύση. Στη μέση του έργου εξιστορεί η παιδαγωγός διάφορα μπλεξίματα, διαφωνίες, αντιθέσεις, παρεξηγήσεις, προστριβές με το ενδιαφέρον και την αγωνία να κορυφώνονται για να επέλθει τελικά η λύση.

Οι διάλογοι είναι σύντομοι και κατανοητοί από τα παιδιά συνοδευόμενοι οπωσδήποτε από δράση στους οποίους ζητείται από τα παιδιά να συμμετέχουν, εκφράζοντας τη γνώμη τους και την υποστήριξή τους ή την απόρριψή τους για κάποιους από τους ήρωες.

 

 

Ζωγραφιές, Χειροτεχνίες & Κατασκευές

Τα παιδιά χρησιμοποιούν το μυαλό και τα συναισθήματά τους όταν ασχολούνται με τη φυσική πράξη της σχεδίασης!

Μεταξύ των δύο και τριών ετών, τα παιδιά αρχίζουν και διαμορφώνουν σχήματα – κύκλους, τετράγωνα, τρίγωνα και πολλές από αυτές τις μορφές ξεκινούν να χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό.

Από τριών και τεσσάρων ετών περίπου τα παιδιά ξεκινούν και αναπτύσσουν άλλα σύμβολα όπως ο ήλιος, ο σκύλος ή η γάτα και το σπίτι. Καθώς τα παιδιά ξεκινούν και ζωγραφίζουν με έναν πιο ρεαλιστικό τρόπο, μπορεί να ταλαντεύονται ανάμεσα στο ρεαλισμό και στο προηγούμενο στάδιο των ακανόνιστων σχεδίων.

Καθώς όμως τα παιδιά μεγαλώνουν και αποκτούν μια πιο συγκεκριμένη και με ακρίβεια σκέψη, οι ζωγραφιές τους αντικατοπτρίζουν τον πραγματικό κόσμο με ρεαλιστικές αναπαραστάσεις, αφήνοντας πίσω τα υπέροχα φανταστικά σχέδια των προηγούμενων ετών!

Με τη χρήση μη τοξικών χρωμάτων στο Παιχνιδολόγιο τα παιδιά εκφράζονται πάνω στο χαρτί, ενώ ο εκπαιδευτικός παρατηρεί πόσο ολοκληρωμένα είναι τα παιδικά σχέδια αλλά και κατά πόσο είναι μικρά, μεγάλα, πλούσια ή φτωχά, μόνα τους ή με άλλα σχέδια κ.λ.π. ώστε να αντλήσει στοιχεία σχετικά με την ωριμότητα και τη νοημοσύνη του παιδιού, καθώς επίσης και την προσωπικότητα και τη συναισθηματική του κατάσταση.

Επιπλέον, η ενασχόληση του παιδιού με τις κατασκευές είναι πολύ σημαντική από μικρή ηλικία. Είναι μια διαδικασία πολύ βασική για τη δημιουργικότητά του και για την αντίληψη του κόσμου γύρω του!

Κατά τη διάρκεια των κατασκευών το παιδί απορροφάται, οργανώνει τη σκέψη του, βλέπει τι χρειάζεται να κάνει και τι πρέπει να προσέξει, φτάνοντας στο επιθυμητό αποτέλεσμα με ή χωρίς τη βοήθεια και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού.

 

 

Ψυχοκινητική Αγωγή & Άθληση

Μέσω της Ψυχοκινητικής αγωγής το παιδί καλείται να αναπτύξει την αίσθηση του χώρου και του χρόνου, τον οπτικοκινητικό συγχρονισμό και συντονισμό, την ισορροπία του, την πλευρική κίνηση και μέσα από τα ομαδικά παιχνίδια τη φαντασία και δημιουργικότητα!

Στο πλαίσιο ενός τέτοιου προγράμματος το παιδί βελτιώνει:
– την κιναισθητική αντίληψη (αίσθηση του σώματος στο χώρο)
– την οπτική αντίληψη και παρατηρητικότητα
– την ακουστική αντίληψη
– τις ικανότητες συντονισμού και συγχρονισμού
– τις δεξιότητες προσανατολισμού (χώρος, χρόνος, κατεύθυνση)

Ενώ παράλληλα αναπτύσσουν και βελτιώνουν τα θεμελιώδη κινητικά πρότυπα (βάδισμα, τρέξιμο, ρίψεις, άλματα, λάκτισμα, σύλληψη μπάλας), το ρυθμό και τις βασικές φυσικές ικανότητες (ταχύτητα, ευλυγισία, ευκινησία και επιδεξιότητα).

 


ΤΜΗΜΑΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ

Πρωινά Τμήματα (3+ ετών)

Απογευματινές Δράσεις (3-8 ετών)

ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΓΡΑΦΗ

%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b12017_3-45%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b12017_51
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ2017_mini sports
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ2017_Pikaso %cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b12017_%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%bc%cf%89%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b11

 

 

 

Ρωτήστε μας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το google... Περισσότερες πληροφορίες.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookie. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο